Na Slovensku už s veľkou pravdepodobnosťou neexistuje nikto, kto by nepočul o koronavíruse. Médiá nás denne bombardujú informáciami o náraste počtu nakazených, o nariadeniach na ochranu zdravia a niekedy našťastie aj o vyliečených pacientoch. Stále však chýba jeden zásadný údaj. Kedy sa to celé skončí?
Svet sa výrazne zmenil. Školy sú zatvorené, športové a kultúrne udalosti zrušené, množstvo firiem zápasí o prežitie. Ako marketingová agentúra sme sa rozhodli preskúmať, aký vplyv má koronavírus na marketing spoločností.
V prvom rade musíme poznamenať, že aj v tejto situácií existujú víťazi a porazení. Áno, čítate správne. Existujú aj víťazi. Uvediem niekoľko príkladov:
Objednávali ste si v posledných dňoch niečo z internetu? Ja áno. Pri preberaní som si všimol veľké množstvo tovaru vo vozidle kuriéra. Hneď som sa ho opýtal, či majú veľa práce. Odpoveď znela: “ako pred Vianocami”.
Druhým príkladom je najväčší slovenský eshop (ten s iritujúcim zeleným mimozemšťanom). Na zvládnutie obrovského nárastu počtu objednávok museli zamestnať nových ľudí a optimalizovať vnútrofiremné procesy.
Obchodníkom so zdravotníckym materiálom, ktorí začali centové položky predávať za neskutočne premrštené ceny sa radšej ani nebudem venovať.
Organické vyhľadávanie klesá
Epidémia koronavírusu sa výrazne prejavila aj na objeme organického vyhľadávania. Niektoré odvetvia (tie, ktoré súvisia s chorobou) zažili obrovský nárast záujmu.
Väčšina odvetví však musí zápasiť s obrovským poklesom záujmu. Ako príklad môžem uviesť záujem o tému “Dovolenky”.
Ako je to so záujmom ľudí o reklamy? Aj v tomto odvetví evidujeme (mierny) pokles záujmu.
Čomu sa aktuálne venujú marketéri?
Čomu sa spoločnosti v súčasnosti venujú v oblasti marketingu? Väčšina z nich výrazne obmedzila výdavky na platenú reklamu. Pri obmedzených kapacitách sa rozhodli sústrediť na iné cesty zlepšovania marketingu. Pracujú na tom, aby na konci epidémie koronavírusu mohli vrátiť silní a pripravení.
V nasledujúcej časti článku vám ponúkneme niekoľko nápadov, na ktoré sa môžete zamerať pre zlepšenie marketingu vašej spoločnosti počas obmedzení spôsobených koronavírusom.
Urobte si obsahový audit
Zamyslite sa nad web stránkou vašej spoločnosti. Slúži ako základný kameň vašej online prezentácie a poskytuje všetky kľúčové informácie o produktoch a službách.
Odráža obsah vašej stránky to, kto ste a aké produkty / služby ponúkate? Inými slovami, existujú nejaké produkty alebo služby, pre ktoré na stránke nemáte dostatočný obsah?
Teraz je ten správny čas na vytvorenie nového obsahu. Môžete tiež skontrolovať, či sú obrázky na stránke dostatočne kvalitné, či sú všetky odkazy funkčné a či má aktuálny obsah zmysel. Prezerajte si svoju web stránku kritickým okom a uistite sa, že ste urobili zmeny, ktoré zvýšia kvalitu webu.
Píšte články do blogu
Toto je stále jeden z najlepších spôsobov vytvorenia obsahu, ktorý si vyhľadávače zamilujú. Určite existuje vo vašom odvetví ešte množstvo kľúčových slov, ktoré by ste inak nepoužili na stránke.
Píšte blogy a ponúknite svetu kvalitný obsah. Pri tom množstve negatívnych správ svet potrebuje dostatok kvalitného obsahu.
Vyskúšajte niečo nové
Teraz je ideálna príležitosť, aby ste sa pokúsili ľudí osloviť novými spôsobmi. Ak ste uvažovali nad novými aktivitami na sociálnych sieťach, spustení podcastu alebo inej aktivite, je správny čas urobiť to. Experimentujte a nájdite nový spôsob komunikácie s potenciálnymi zákazníkmi.
Tento stav tu nebude navždy
To, čo teraz prežívame, je dočasné. V mnohých prípadoch to nemusí byť ľahké, no máme príležitosť naučiť sa nové veci a stať sa ešte silnejšími. Teraz je ten správny čas pracovať na marketingu.
Potrebujete poradiť s marketingom?
Neváhajte nás kontaktovať. My stále pracujeme a sme online. Radi vám pomôžeme aj v takýchto náročných časoch.