5 Google nástrojov, ktoré vám neraz pomôžu

Niet človeka, ktorý nesurfuje na webe a nevyhľadáva to, čo ho zaujíma. A ako vyhľadávať ak nie cez vyhľadávač Google? Aj sama spoločnosť Google si uvedomila, že je najpoužívanejším nástrojom pre vyhľadávanie na internete. Práve preto nám takmer každý deň sprístupňujú nové a nové nástroje, vďaka ktorým nielenže prispôsobujeme web vyhľadávačom, či zisťujeme rôzne informácie o návštevníkoch ale aj predávame svoje služby. Predstavme si 5 nástrojov, ktoré by ste mali využívať.

 

Google Analytics

 

Tento veľmi silný analytický nástroj poskytuje podrobné údaje o návštevnosti vašich stránok. Umožňuje nielen sledovať návštevnosť vašich stránok, ale aj analyzovať konkrétne časti návštevnosti (PPC reklamy, konverzie, zariadenia a iné). Kto by nechcel vedieť o tom, odkiaľ zákazníci prichádzajú na môj web, ako sa na nej pohybujú, či ktoré častí stránky sú najpopulárnejšie. Napríklad aj to, aký vplyv majú sociálne siete na vaše ciele a podnikanie. Google Analytics vám pomôže identifikovať aj to, prečo vaša stránka neprináša výsledky.

 

Google Search Console

 

Na čo slúži Google Search Console? Jedná sa o nástroj, vďaka ktorému dokážete účinne upravovať spôsob, akým Google indexuje vašu web stránku. Do Search Console si dokážete jednoducho nahrať všetky XML sitemapy (mapy stránok) vašej stránky, odstrániť neželané stránky z výsledkov vyhľadávania. Medzi ďalšie funkcie patrí odhaľovanie chýb pri indexovan a výpis kľúčových slov, ktoré viedli k návšteve webu. Používanie Google Search Console odporúčame každému, kto má záujem aktívne pracovať na dosiahnutie čo najvyšších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Page Speed Insights

 

Rýchlosť webu je jedným najdôležitejších faktorov, ktorý ma vplyv na to, či bude návštevník vašu stránku považovať za zaujímavú a venuje jej svoj čas. Page Speed Insights vyhodnocuje rýchlosť načítania stránky pre rôzne zariadenia a zobrazí konkrétne nedostatky, ktoré spomaľujú načítanie webu. Výsledky testu môžete následne použiť na optimalizáciu vašej stránky.

 

Google Ads (predtým Google AdWords)

 

V dnešnej dobe neexistuje efektívnejší online marketingový nástroj ako služba Ads od spoločnosti Google. Je to prepracovaný systém na vytváranie a uverejňovanie textových aj grafických reklám vo výsledkoch vyhľadávania a miliónoch ďalších stránok. Je nevyhnutné, aby ste sa na internete presadili a predali. Ako inak, ak nie reklamou? Google Ads vám umožní ponúknuť produkty a služby ľuďom, ktorí sa o ne zaujímajú.  Samozrejme nie je to zadarmo. Ale efektívna a správne zacielená reklama vám prinesie mnoho nových zákazníkov.

 

Google Ads Keyword Planner

 

Keyword Planner (plánovač kľúčových slov) je nástrojom Google Ads. Môžete ho však používať zadarmo.Tento vynikajúci nástroj môžete použiť pri vytváraní web stránky / eshopu a taktiež pri tvorbe reklamných kampaní Google Ads. Pomôže vám nájsť výrazy (kľúčové slová), ktoré ľudia reálne používajú pri vyhľadávaní (v prípade, že už máte spustenú Google Ads reklamy, získate aj náhľad priemerného počtu vyhľadávaní za mesiac). Na základe týchto kľúčových slov dokážete efektívne upraviť obsah web stránky a reklamných kampaní.